Rejs Od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki

Pierwszy etap wyprawy żeglarskiej dookoła świata został zorganizowany pod hasłem „Od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki”. Ekspedycję rozpoczęliśmy na zakolu Wisły pod Wawelem spływem flisów do Gdańska a dalej już Nashąchatą  aż do Auckland w Nowej Zelandii.
     W tej części wyprawy po przejściu Atlantyku i dotarciu do Ushuaia pierwszy raz okrążyliśmy Horn i odwiedziliśmy polską stację arktyczną im. Arctowskiego. Potem znów Atlantyk do Cape Town a następnie przez Ocean Indyjski na antypody . W Australii, na Górze Kościuszki - tytułowym celu wyprawy zostawiliśmy garść polskiej ziemii przywiezionej z Kopca Kościuszki. Jesień i zimę 2009 roku spędziliśmy na wodach Melanezji (Południowy Pacyfik), pływając po Archipelagu Vanuatu i Wyspach Salomona.
     Sezon zakończyliśmy w Nowej Zelandii, dopływając aż do Picton, na Wyspie Południowej, przez Cieśninę Cooka i kanał Tora. Na przełomie 2009/2010 jacht przeszedł zasłużony remont w Tauronga, Nowa Zelandia.
     W tym etapie wzięło udział 176 żeglarzy i przepłynęliśmy 29318 mil!