Wyprawy

Fare North 2024
Termin: od 2024.04.27 do 2024.11.09

Przed nami prawie 12 tysięcy mil morskich po morzu Atlantyckim, najpierw wzdłuż wybrzeża Portugalii i Francji, następnie morzem Irlandzkim, przez wyspy Owcze dotrzemy na Islandię, by następnie odwiedzić zachodnie wybrzeże Grenlandii. Na 2 miesiące zaplanowaliśmy atak przejściem północno-zachodnim do miejscowości Cambridge Bay, by wczesną jesienią dotrzeć do St. Jones, a następnie przez Azory wrócić do Hiszpanii.

Więcej o rejsie "Fare North 2024"

Highlands Route/East Greenland 2022
Termin: od 2022.05.27 do 2022.10.01

Niezrażeni ubiegłorocznymi restrykcjami i odwołaniem wyprany planujemy częściowo zrealizować Highland Route i popłynąć dalej na północ aż do wschodniej Grenlandii

Więcej o rejsie "Highlands Route/East Greenland 2022"

Plany na 2021 rok
Termin: od 2021.08.21 do 2021.09.04

Więcej o rejsie "Plany na 2021 rok"

Wyprawa Highlands Route 2021 odwołana
Termin: od 2021.04.29 do 2021.10.02

Niestety definitywnie rezygnujemy z planów popłynięcia do Anglii i dalej - bałagan związany z Covid-19 jest jeszcze większy i skutecznie uniemożliwia realizację wyprawy według wcześniej przygotowanego terminarza. Wszystkich zainteresowanych morską żeglugą oraz nocnymi wachtami zapraszam na rejs Gdańsk - Gdańsk. Trasa - gdzie nas wiatry zawieją i koronawirus wpuści. Najchętniej szkiery Szwedzkie, Sztokholm, Gotlandia - a jak wiatry będą sprzyjać to i nawet Wyspy Alandzkie (Finlandia). Celowo bez ścisłego planu, aby znowu nie zmieniać. Koszty —25% dla wiernych sympatyków s/y Nashachata II, czyli 900€ + składka na burcie. Kto ma ochotę na morską przygodę na naszym pokładzie, w doborowym towarzystwie żeglarskim i wyrwanie się na szerokie wody - proszę o kontakt do końca tygodnia. Jeśli macie dobrych znajomych, to wolne miejsca zawsze się znajdą :-) Termin bez zmian: L21.10 od 21.08.2021 do 4.09.2021.

Więcej o rejsie "Wyprawa Highlands Route 2021 odwołana"

Wyprawa Karaiby 2019 - Szlakiem Czarnej Perły i nie tylko
Termin: od 2018.11.25 do 2019.10.19

Karaiby. Magiczna nazwa, kojarząca się zazwyczaj z piratami, rajskimi plażami, krzywymi palmami, zachodami słońca… Jednym słowem - wszechogarniającym kiczem. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić, czy takie skojarzenie jest uzasadnione. Aby dostać się w tamte rejony, podjęliśmy wyzwanie i w listopadzie po raz pierwszy wystartujemy w słynnych regatach ARC (Atlantic Rally for Cruisers). To coroczna impreza, organizowana przez World Cruising Club, będąca największym turystyczno-żeglarskim wydarzeniem na Atlantyku.

Więcej o rejsie "Wyprawa Karaiby 2019 - Szlakiem Czarnej Perły i nie tylko"

Wyprawa Svalbard 2018 – Powrót na Północ.
Termin: od 2018.04.21 do 2018.10.09

W kwietniu 2018 roku, po wypłynięciu z mariny Albufeira w Portugalii, ponownie z pożeglujemy na północ w kierunku archipelagu Svalbard. Byliśmy tam w roku 2012, realizując wyprawę „Rejs Spitsbergen 2012 - Od Wzgórza Wawelskiego do Góry Wawel”. Wtedy dopłynęliśmy do granicy lodu osiągając 81 30' szerokości geograficznej północnej! Surowy klimat Północy i niezapomniane krajobrazy spowodowały, że wielu z nas postanowiło zobaczyć to jeszcze raz. Zapraszamy też „nowicjuszy” żeglugi polarnej. Pod opieką doświadczonych żeglarzy i skiperów Stowarzyszenia Concept Sailing poznają smak żeglugi pośród gór lodowych. Zapraszamy na pokład wszystkich szukających nowych wyzwań w 2018 roku!

Więcej o rejsie "Wyprawa Svalbard 2018 – Powrót na Północ."

Biskaje 2017
Termin: od 2017.07.01 do 2017.10.21

Sezon 2017 planujemy ulgowo i relaksowo jako wypoczynek po wyjątkowo długim sezonie 2016/2017. Po 3-krotnym przejściu cieśniny Drake'a i opłynięciu przylądka Horn  3 miesięcznej eksploracji Antarktydy  zostajemy na południu Europy zwiedzając wybrzeże Atlantyku przez Portugalię, Hiszpanię i Francję.

Więcej o rejsie "Biskaje 2017"

Wiosna/Lato 2017 - Powrót Odkrywców
Termin: od 2017.03.04 do 2017.07.01

Więcej o rejsie "Wiosna/Lato 2017 - Powrót Odkrywców"

Rejsy Zima 2017 - Wyprawy Polarników
Termin: od 2016.12.21 do 2017.05.31

Więcej o rejsie "Rejsy Zima 2017 - Wyprawy Polarników "

Nashachata II- Drake Passage 2016/2017 -Atlantyk
Termin: od 2016.04.29 do 2016.09.06

Żeglarstwo było jednym z głównych motorów rozwoju kultury i cywilizacji Europejskiej. Tak jak wyprawy kosmiczne w 20-tym wieku przyczyniły się do postępu technologicznego, tak wyprawy Portugalczyków zapoczątkowały rozwój nawigacji , postęp w technologii budowy statków, a przy okazji odkrycia nowych lądów, oraz poznanie nieznanych wcześniej okazów flory i fauny. To w rezultacie pozwoliło na narysowanie od nowa mapy naszego Nowego Świata. Postanowiliśmy przyjąć za patronów poszczególnych etapów naszej następnej wyprawy w 2016/2017 roku, najbardziej znanych żeglarzy minionych epok. W maju z Albuferii w Algarve wyruszy załoga pod patronem João Gonçalves Zarco kierując sie na Madere i Azory. Z początkiem października 2016 roku wyruszymy z Cabo Verde na Atlantyk szlakiem Amerigo Vespucci, by wkrótce zawinąć do Receive a potem do Rio. W 2017 roku ruszamy na Antarktydę . A więc żeglarze brytyjscy , w tym słynny kapitan Drake , a także kapitanowie Fitzroy, czy też Ernest Shackleton będą patronowali Antarktydzkim etapom. Żeglowanie z Stowarzyszeniem Concept Sailing na jachcie s/y Nashachata II pozwoli Wam poznać te nowe, dla wielu z was nieznane lądy i spojrzeć na nie choć przez chwilę z perspektywy naszych wielkich poprzedników.

Więcej o rejsie "Nashachata II- Drake Passage 2016/2017 -Atlantyk"

S/y Nashachata II- Drake Passage 2016/2017 -Antarktyda
Termin: od 2016.04.28 do 2017.06.17

S/y Nashachata II sprawdziła się doskonale w warunkach żeglugi po wodach północnych, docierając do północnych rejonów Grenlandii i pokonując późną jesienią burzliwe wody północnego Atlantyku. W roku 2015 przepłynęliśmy ponad 17 000 mil morskich od brzegów Afryki do lodowych pól Arktyki, prawie 200 żeglarzy poznało smak oceanicznej żeglugi. W Zimie 2017 roku zmierzymy sie z Oceanem Arktycznym i cieśniną Drake'a. Podajemy za Wikipedią: „Cieśnina Drake’a – cieśnina morska położona między Ziemią Ognistą, a zachodnią Antarktydą, łącząca Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym. Szerokość - 1110 km, głębokość osiąga ponad 5000 m. Przylądek Horn wyznacza północną granicę Cieśniny Drake’a, a południk przechodzący przez Przylądek Horn jest uznawany za granicę między Pacyfikiem a Atlantykiem (czasami południowym punktem tej granicy jest uznawana Snow Island)’ Naszym portem wypadowym będzie Ushuaia, najbardziej na południe położone miasto na świecie. Na tej wyprawie żeglarze brytyjscy , w tym słynny kapitan Drake , a także kapitanowie Fitzroy, czy też Ernest Shackleton będą patronowali Antarktydzkim etapom.

Więcej o rejsie "S/y Nashachata II- Drake Passage 2016/2017 -Antarktyda"

"Przez Wyspy Zielone" -Wyprawa Grenlandia 2015
Termin: od 2015.04.30 do 2015.10.30

Wyprawę żeglarską " Przez Wyspy Zielone" zaczęliśmy w maju 2013 rejsem „Grenlandia 2013” wyruszając z Górek Zachodnich. Już w czerwcu dopłynęliśmy do brzegów największej wyspy Europy, Grenlandii. Wtedy też, gdy lody północy nam pozwoliły dotarliśmy do Qaanaag (Thule) a następnie do Sioropaluk, najbardziej na północ wysuniętej osady na Grenlandii. Płynąc dalej na północ osiągnęliśmy przyladęk Cap Alexander, gdzie Europę od Kanady dzieli niewiele ponad 30 mil morskich i gdzie, docierając do granicy, lodu zawróciliśmy. Było nam dane zobaczyć lądy nieznane, góry lodowe majestatycznie zakotwiczone, strzegące jak zamki wejścia do fiordów, wieloryby pasące się podczas niekończącego się polarnego dnia. Polarne grenlandzkie lato szybko przeminęło, a my pożeglowaliśmy na inne Wyspy Zielone, gdzie zieleń króluje przez cały rok. W ciągu tych dwu lat byliśmy w wielu miejscach: Madera , Azory, Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Zielonego Przylądka wszędzie szukając naszych Wysp Zielonych. W końcu zdecydowaliśmy się powrócić na tą największą wyspę…naszą ukochaną Grenlandię. Zamustruj się na pokład s/y Nashachta II – Arktyka czeka na Was!

Więcej o rejsie ""Przez Wyspy Zielone" -Wyprawa Grenlandia 2015"

Jachtem w głąb Afryki -Rejsy Morskie po Atlantyku i rzece Gambia
Termin: od 2015.01.10 do 2015.04.11

Żeglując od Wysp Zielonego Przylądka do Georgetown ( 120 mil morskich w glab Afryki) położonego w centralnym rejonie na rzece Gambia, po Dakar w Senegalu i to wszystko w czasie jednego rejsu! Jest to kontynuacja naszej trzyletniej wyprawy "Przez Wyspy Zielone"

Więcej o rejsie "Jachtem w głąb Afryki -Rejsy Morskie po Atlantyku i rzece Gambia"

Termin: od 2014.05.04 do 2015.01.10

Rejs na Wyspy Atlantyku - to drugi etap zaplanowanej na 3 lata wyprawy Przez Wyspy Zielone. Jacht sprawdził się doskonale w warunkach żeglugi po wodach północnych, docierając do Kap Alexander na Grenlandii i pokonując późną jesienią burzliwe wody północnego Atlantyku. Teraz czas na wyspy naprawdę zielone: Madeira, Azory czy tez Wyspy Zielonego Przylądka.

Więcej o rejsie "Jachtem na Atlantyk 2014/2015 - Rejs morski na Azory-Madera-Wyspy Kanaryjskie -Wyspy Zielonego Przylądka"

Grenlandia 2013 - Przez Wyspy Zielone
Termin: od 2013.05.10 do 2013.10.30

Rejs na Grenlandię i nie tylko... 2013 Na nasz kolejny morski rejs wyruszamy już maju z Górek Zachodnich, położonych na zielonej i pełnej życia Wyspie Sobieszowskiej skąd pożeglujemy do Grenlandii, największej wyspy Arktyki. Po drodze odwiedzimy fiordy norweskie, następnie Islandię, wiecznie zieloną wyspę Północnego Atlantyku, by w czerwcu dopłynąć do brzegów Grenlandii. Przyroda szybko zmienia nadmorskie brzegi w kwitnące łąki, a lodowce cofają się w głąb lądu. Naszym celem będzie dotarcie to Qaanaag (Thule), najbardziej na północ wysuniętej osady na Grenlandii. Mieszkający tu Innuici dalej żyją jak dawniej, kiedy łowiectwo, rybołówstwo oraz polowania morskie były podstawą przetrwania w tym surowym klimacie. Po drodze, w zatoce Disco Bay, zobaczymy największy lodowiec Arktyki i olbrzymie góry lodowe majestatycznie zakotwiczone w zatoce przy wejściu do portu Ilulissat (Jakobshavn). Zielone polarne lato szybko przeminie i już w sierpniu zakończymy naszą przygodę żeglarską z Grenlandią i rozpoczniemy rejs powrotny aby przez Wyspy Owcze, zieloną Irlandię, dopłynąć Portugalii i zacumować w najbardziej kolorowej marinie Europy (Albufeiria). Żeglując przez zielone Wyspy Atlantyku nie możemy nie zawinąć na Wyspy Zielonego Przylądka… ale będzie to już przyszły rok. W 2014 zostaniemy na ciepłych wodach i pożeglujemy z Portugalii do Afryki Zachodniej (Dakar) odwiedzając Gibraltar, Wyspy Kanaryjskie, Maderę i Maroko i wiele więcej.

Więcej o rejsie "Grenlandia 2013 - Przez Wyspy Zielone"

Spitsbergen 2012 - Od Wzgórza Wawelskiego do Góry Wawel
Termin: od 2012.05.12 do 2012.10.14

Planowana wyprawa jest kontynuacją wyprawy od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki. Tym razem podążymy na północ w kierunku Góry Wawel na Spitsbergenie (Waweltoppen 77°10'N 015°40'E - Szczyt 935 m w górach Pilsudskifjella znajdujących się pomiędzy lodowcami Zawadzkibreen a Polakbreen).

Więcej o rejsie "Spitsbergen 2012 - Od Wzgórza Wawelskiego do Góry Wawel"

Przeprowadzenie jachtu z Lerwick do Gdańska
Termin: od 2011.10.02 do 2011.10.15

Więcej o rejsie "Przeprowadzenie jachtu z Lerwick do Gdańska"

Pacific Route
Termin: od 2010.02.01

Drugi etap wyprawy „Pacific Route” wystartował z marcu 2010 z Tauronga, Nowa Zelandia przez Wyspy Cooka, Polinezję (Wyspy Towarzystwa i Markizy) do Chile w Puerto Montt a następnie do Ushuaia w Argentynie.

Więcej o rejsie "Pacific Route"

Od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki
Termin: od 2008.06.02 do 2009.12.20

Pierwszy etap wyprawy żeglarskiej dookoła świata został zatytułowany „Od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki”. Miejscem jej rozpoczęcia był Kraków, a zakończeniem pierwszego etapu było Auckland w Nowej Zelandii.

Więcej o rejsie "Od Kopca Kościuszki do Góry Kościuszki"