Etap 15.8 Pożegnanie z Grenlandią

2015.06.12

Wszystko co piękne kiedyś się kończy a więc nasza przygoda z Grenlandią niestety też.

W pięcioosobowym składzie przepłynęliśmy z Narsarsuaq do Nuuk pokonując pola lodowe, licznie lęgnące się niże, śnieżyce, załamania pogody, nietrzymające kotwice i ciągłe manewrówki w portach.

Przebyliśmy  550 mil w czasie 109 godzin żeglugi

Przećwiczyliśmy 23 podejścia (tyleż samo odejść) do pomostów, kutrów i innych jednostek pływających. Nie licząc tego co będzie jutro.

Dziś w ostatni dzień żeglugi mięliśmy cudne słońce, trochę wiatru i piękne krajobrazy okolic Nuuk

Wyszliśmy z Nuuk po ustąpieniu mgieł zatankowaliśmy paliwo, kupiliśmy dwa nowe wiosełka do pontonu  i cieszyliśmy się słońcem i lekkim wiatrem na płaskiej wodzie. Obiad na kotwicy (tym razem trzymała) zwiedzanie malowniczego fiordu i w drodze powrotnej podejście do małej góry lodowej w celu pozyskania lodu do .

Wszyscy bardzo zadowoleni kończymy nasze relacje z niewątpliwie ekscytującej wyprawy. Jutro ( a w zasadzie dziś) sprzątanie i przekazanie jachtu (pewnie parę przestawek) wieczór kapitański i wracamy do domu.