Przez Zielone Wyspy Atlantyku 2026

Etap: 26.7

Trasa rejsu: Quinta do Lorde-Las Palmas



Termin:
od 2026.08.01 do 2026.08.15
Czas trwania:
14 dni
Ilość mil morskich:
350 (średnio 25 na dzień)
Skipper:
Robert Wierzbicki
Wolnych miejsc:
---

ETAP 26.7 — MADERA → LA PALMA → LA GOMERA → TENERYFA (SAN MIGUEL) → GRAN CANARIA (LAS PALMAS)

Finał wyprawy „Przez Zielone Wyspy Atlantyku” – zachodnie Kanary, oceany chmur nad La Palmą, lasy Garajonay, klify Teneryfy i zakończenie w największej marinie archipelagu.

Wprowadzenie

Etap 26.7 prowadzi z Madery na zachodnie Wyspy Kanaryjskie i kończy się w Las Palmas na Gran Canarii. Po oceanicznym przelocie z Marina Quinta do Lorde stajemy w Marina Tazacorte na La Palmie, następnie odwiedzamy La Gomerę (Marina San Sebastián), Teneryfę (Marina San Miguel) i na końcu Gran Canarię (Marina Las Palmas). To etap, który łączy spokojną żeglugę pasatową z intensywnym programem lądowym na trzech najbardziej spektakularnych wyspach Kanarów.

Przebieg etapu

Dni 1–4 — Madera → La Palma (280–300 NM)

Start z Marina Quinta do Lorde (Madera). Oceaniczny przelot 3–3,5 doby przy stabilnych pasatach NE 12–22 kn, żegluga baksztag/fordewind. Wejście na La Palmę do Marina Tazacorte (główna i najbezpieczniejsza marina na wyspie; alternatywnie Santa Cruz de La Palma przy łagodnej fali).

Dzień 5 — La Palma (dzień lądowy 1)

Postój w Marina Tazacorte. Zwiedzanie wyspy: Roque de los Muchachos (2426 m), lasy wawrzynowe Los Tilos, kolonialne centrum Santa Cruz oraz obszar erupcji Cumbre Vieja (2021).

Dzień 6 — La Palma (dzień lądowy 2)

Drugi dzień na La Palmie: szlak Ruta de los Volcanes, plaże z czarnym piaskiem, opcjonalnie obserwatorium astronomiczne. Wieczorem przygotowanie jachtu do wyjścia na Gomerę.

Dzień 7 — La Palma → La Gomera (45–55 NM)

Żegluga z wiatrem w kierunku SE. Wejście do Marina San Sebastián de La Gomera – głównej i najlepiej osłoniętej mariny na wyspie.

Dzień 8 — La Gomera (dzień lądowy)

Postój w San Sebastián. W programie: Park Narodowy Garajonay (UNESCO), Mirador de Abrante ze szklanym tarasem, Valle Gran Rey i miasteczko Agulo. Pełny, intensywny dzień na jednej z najbardziej klimatycznych wysp archipelagu.

Dzień 9 — La Gomera → Teneryfa (San Miguel) (20–25 NM)

Krótkie przejście na południe Teneryfy. Wejście do Marina San Miguel – doskonale osłoniętej mariny położonej kilka minut od lotniska Tenerife South (TFS). To nasza baza na kolejne dni zwiedzania wyspy.

Dzień 10 — Teneryfa (dzień lądowy 1)

Zwiedzanie południa i zachodu Teneryfy: klify Los Gigantes, wąwóz Masca, punkty widokowe Punta Teno oraz plaże Costa Adeje / Playa del Duque. Powrót na nocleg do Marina San Miguel.

Dzień 11 — Teneryfa (dzień lądowy 2)

Północ Teneryfy: wjazd na Teide (kolejka lub trekking), wizyta w San Cristóbal de La Laguna (UNESCO) oraz odpoczynek na Playa de Las Teresitas. Nocleg ponownie w Marina San Miguel.

Dzień 12 — Teneryfa → Gran Canaria (Las Palmas) (40–55 NM)

Przelot w poprzek pasatu NE 15–25 kn. Wejście do Marina Las Palmas – największego portu jachtowego Wysp Kanaryjskich i portu końcowego etapu.

Dzień 13 — Gran Canaria (dzień lądowy)

Postój w Marina Las Palmas. Zwiedzanie: dzielnica Vegueta, Casa Colón, Playa Las Canteras oraz Caldera de Bandama. Wieczorem pożegnalna kolacja załogi.

Dzień 14 — Las Palmas — wyokrętowanie

Ostatnie zakupy i wyokrętowanie załogi. Las Palmas oferuje najlepszą infrastrukturę techniczną i połączenia lotnicze w całym archipelagu, co ułatwia zakończenie etapu i rotację załogi.

Dlaczego warto?

  • Logiczna, pasatowa trasa z Madery na zachodnie Wyspy Kanaryjskie i dalej na Gran Canarię.
  • Starannie dobrane mariny dla 20-metrowego jachtu: Quinta do Lorde, Tazacorte, San Sebastián, San Miguel, Las Palmas.
  • dwa pełne dni na La Palmie – Roque de los Muchachos, wulkany, lasy wawrzynowe i ślady ostatniej erupcji.
  • La Gomera z Garajonay i Mirador de Abrante w jednym, intensywnym dniu lądowym.
  • Teneryfa z Teide, Masca, Los Gigantes i plażami południa w dwóch dobrze zaplanowanych dniach.
  • Zakończenie w Marina Las Palmas – najlepszym porcie technicznym i komunikacyjnym archipelagu.


Wróć do opisu wyprawy