Nashachata II



Parametry techniczne





Podstawowym założeniem projektu było stworzenie wyjątkowo mocnego, dzielnego, szybkiego, atrakcyjnego, nowoczesnego, stalowego jachtu, którym będzie można stosunkowo komfortowo żeglować pod wiatr po Oceanie Południowym. Bezpieczeństwo załogi oraz silna konstrukcja były nadrzędnymi założeniami.  Regaty były zaplanowane jako One Design więc projekt nie był ukierunkowany ani wymuszony żadną formułą pomiarową.Kolejnym ważnym aspektem projektu były: łatwy dostęp do wyposażenia, okablowania oraz osprzętu w celu umożliwienia napraw i kontroli zarówno na morzu, jak i w porcie. Każdy element wyposażenia musiał być na tyle wytrzymały, aby przetrwać rejs dookoła świata przy minimalnych naprawach. Wiele pryncypiów konstrukcyjnych opierało się o (wówczas unikalne) doświadczenia Sir Chay'a Blyth’a w samodzielnym żeglowaniu dookoła świata i stawianiu czoła w pojedynkę wiatrom i prądom morskim.W oparciu o najwyższe oceny wystawione przez Bureau Veritas do zbudowania floty wybrana została firma Devonport Yachts (DML). Metoda konstrukcyjna pozwoliła na względnie proste i oszczędne zmiany w rozplanowaniu wnętrza


długość : 20,42 m
szerokość : 5,26 m
zanurzenie : 2,82 m
wysokość masztu ponad powierzchnią wody : 26 m
powierzchnia żagla (max.) : 220 m2
spinaker :   351 m2
średnia prędkość pod żaglami : 9 Kn
średnia prędkość na silniku : 8 Kn
zbiorniki na paliwo (całkowita pojemność) : 1800 l
zbiorniki na wodę (całkowita pojemność) : 1100 l
zbiornik wody szarej/czarnej : 200 l
kotwica główna (Delta) : 50 kg / 110 lb
łańcuch kotwiczny : 120 m




Powrót