Aktualności

Grenlandia 2013 - Przez Wyspy Zielone

Przez Wyspy Zielone - szczęśliwy finał
2015.11.07

Ostatni etap trzyletniej wyprawy "Przez Wyspy Zielone "zakończony. Żeglowaliśmy po wodach Afryki i Arktyki. Setki żeglarzy którzy wzięli udział w wyprawie przebyło tysiące mil I odwiedziło dziesiątki portów. Gratulacje dla Janusza i całej załogi za szczęśliwe doprowadzenie jachtu do Portu. Tak stoimy do maja przyszłego roku i przygotujemy się do wyprawy na Antarktydę i przylądek Horn.

Już na Lazarotte
2014.06.16

Po sprawnej wymianie załogi w marokańskim Agadirze Nashachata II pod dowództwem Sławka Rudnickiego zawinęła na Lazarotte.

Kadyks
2014.06.04

Po wizycie w Gibraltarze Nashachata zawinęła do Kadyksu

Krakowski Rejs Roku
2014.02.23

Wyprawa Grenlandia 2013 otrzymała nagrodę Krakowski Rejs Roku

Przez Wyspy Zielone - Grenlandia 1013 - podsumowanie
2013.11.04

Na najbliższe parę miesięcy zacumowaliśmy w Albufeira kończąc tegoroczną wyprawę -11027 mil morskich i 1959 godzin na morzach i oceanach.

Albufeira
2013.10.26

W dniu 25 października o 18:15 LT Nashachata II zacumowała w Marina Albufeira kończąc tym samym tegoroczną wyprawę. Podsumowanie niebawem.

Pozdrowienia z Lagos
2013.10.25

Po trwającej ponad dobie walce z mordewindem i niegastronomiczną falą Nashachata II z kompletnym zarządem I radą nadzorczą zacumowała w Lagos.

Szczęścia Młodej Parze
2013.10.21

W dniu 21.10.2013 na pokładzie s/y Nashachata II powstała nowa podstawowa komórka społeczna.

Lizbona
2013.10.17

Dziś o 20:12 UTC Nashachata II weszła do Lizbony a nieco później zacumowała w marinie Alcantara. Etap N 10 zakończył sie szcęśliwie. Pozdrawiamy kapitana i załogę, czekam na zdjęcia i relacje.

Porto
2013.10.14

O 10:52 UTC Nashachata II weszła do Porto

Baiona
2013.10.13

O 16:52 UTC Nashachata II weszła do Baiona

A Coruna - Vigo
2013.10.10

O 06:51 (UTC) naschachata II wyszła z A Coruna żeby o 23:18 wejść do Vigo Na jachcie wszystko OK

A Coruna
2013.10.09

Dziś o 09:02 Nashachata II weszła do A Coruna SMS: "Biskaje zaliczone bez strat w ludziach i sprzęcie, pozdrowienia"

Brest - A Coruna
2013.10.06

Dziś o 18:51 Nashachata II na wysokiej wodzie wyszła z Brestu i żegluje do A Coruny Prognoza na przelot przez Zatokę Biskajską zapowiada się spokojnie

Brest

O 20:45 Nashachata II weszła do Plymouth

do Plymouth
2013.10.01

Wszystko w porządku, ciągniemy do Plymouth

Etap N 10 rozpoczęty
2013.09.29

W Dublinie wymieniły się załogi Gratulujemy Wojtkowi przebiegu, Piotrowi życzymy stopy wody pod kilem i czekamy na relacje.

Dublin
2013.09.28

Dziś o 08:46 UTC Naschachata II weszła do Dublina Wszystko OK

Belfast
2013.09.27

Dziś o 4:03 (UTC) Nashachata II weszła do Belfastu

Wzdłuż wybrzeży Szkocji
2013.09.25

Nashachata II żegluje wzdłuż zachodnich wybrzeży Szkocji. na jachcie wszystko OK

Stornoway
2013.09.21

Dziś o 04:55 Nashachata II weszła do Stornoway Wiadomość od kapitana : "Stoimy w Stornoway na Hebrydach, Wszystko OK. Miętus"

Już przy Hebrydach
2013.09.20

55 Nm od Hebryd i 90 Nm od Stornoway, wiatr 35kt bajdewind, płyniemy 10 węzłów. Wszystko gra Mietus

Kurs na Hebrydy
2013.09.16

Dziś o 17:57 UTC Naschachata II wyszła z Reykjaviku i płynie na Hebrydy.

Już w Reykjawiku, czekając na pogodę
2013.09.15

dziś o 01:32 UTC Nashachata II wpłynęła do Reykjaviku i czeka na poprawę pogody

Przeskok do Reykiaviku
2013.09.14

Przestawiamy się do Reykjaviku. Mamy na to 16 godzin. Potem czekamy aż przejdzie górna ćwiartka niżu. W poniedziałek otworzy się okno na Wyspy Owcze. Bezpośredni przelot ma Irlandię jest na razie niemożliwy bo przy brzegu zderzymy się z bardzo głębokim niżem który zbliża się z Atlantyku. Ale mamy czas i będzie dobrze. Jutro odezwiemy się co dalej. MIETUS.

Postój na Islandii
2013.09.13

Dzwonili do nas z Navsimu z ostrzeżeniem o silnym sztormie. Do Niedzieli zostajemy na Islandii. Z nad Kanady idzie niż który rozbuduje się nad nasz region i będzie mocno wiało przez najbliższe dwa dni. Potem mamy piękne parę dni żeby dostać się do Dublina baksztagowym kursem. Wobec tego ,niestety nie udało się popłynąć na Grenlandię, ale za to będzie piękny rejs do Dublina :-) . Będziemy w w kontakcie. Pozdrawiam. Wojtek

Wzdłuż islandzkich fiordów
2013.09.12

W dniu 09.09.2013 nastąpiła wymiana załóg w Reykjaviku . Załoga i jacht w pełnej sprawności. Aktualnie jacht stoi w OLAFSVIK, gdzie weszli 11.09 w nocy chroniąc się przed silnym wiatrem z NW. Wszyscy zdrowi. Następna informacja jutro, po wyjściu z portu.

Na Atlantyku pogoda OK
2013.09.05

Na Atlantyku pogoda OK pozdrowienia Wojtek i załoga

W stronę Islandii
2013.09.04

Opuściliśmy Grenlandię, płyniemy w stronę Islandii

Princ Crirstian
2013.09.03

O godzinie 12:00 oddaliśmy cumy i przy pięknej pogodzie płyniemy w kierunku Oceanu kanałem Princ Cristian. Pozdrowienia Wojtek i załoga

W drodze na Atlantyk
2013.09.02

Stoimy w Appilattoq. Tankujemy wodę i diesel. Jutro planujemy spotkanie z Atlantykiem. Pozdrawiamy Wojtek i załoga.

Fiord Tasermiut
2013.09.01

Dopłynęliśmy do końca fiordu Tasermiut pozdrawiamy

Alluitsup Paa
2013.08.30

W drodze do ciepłych wód zacumowaliśmy w Alluitsup Paa. Pozdrawiamy Wojtek i załoga

Dyskoteka w Narsaq
2013.08.28

Sprawdzono, że w Igaliku potomków biskupa założyciela biskupstwa nie ma (gospodyni biskupa tez nie żyje) a w Narsaq dyskoteka działała tylko dla nas - wstęp wolny - cdn pozdrawiamy

Etap N08 rozpoczęty
2013.08.27

Ekipa Wojtka dotarła już w komplecie i przejęła jacht. Według informacji telefonicznej dziś wychodzą w morze.

Zorza w Nararsquaq
2013.08.27

AHOJ, na początek zorza polarna widziana z tarasu naszego grzmotelu. Po zaokrętowaniu ósmego członka załogi "podnosimy kotwice" i ruszamy po przygodę !!! Ciepło pozdrawiam w imieniu kpt i załogi Wojtek

Nararsquaq
2013.08.26

Stoimy w Nararsquaq Ostatni dzień etapu pełen wrażeń. Zbliżyliśmy się do czoła lądolodu w fiordzie Qoroq i odwiedziliśmy osadę założoną przez Eryka Rudego w 982 r.

w drodze do Qaqortoq
2013.08.23

Płyniemy do Qaqortoq. Lato chyba się kończy. Zimno mokro pochmurnie ale nastroje dopisują Nashachata II i Piotr

Paamiut: zorza i humbaki
2013.08.22

Nockę spędziliśmy Paamiut przy fiskerikaj. Drogę oświetlały nam zorze polarne a wejście do fiordu wskazała rodzina humbaków.

Queqertarsuatsiaq
2013.08.20

Stoimy w małej wiosce rybackiej Queqertarsuatsiaq pozdrowienia Nashachata II, Piotr

Nuuk i humbaki
2013.08.19

W Nuuk pogoda karaibska tylko co tu robią góry lodowe ??? Na podejściu powitało nas stadko humbaków radosnymi fontannami i machaniem ogonków Pozdrowienia Nashachata II i Piotr

Maniitsoq
2013.08.17

Jesteśmy w Maniitsoq Wszystko zgodnie z planem pozdrowienia - Nashachata II, Piotr

Sissimiut
2013.08.15

Złapaliśmy 8 dorszy będzie na lunch Pozdrowienia Piotr

Illulissat - Lato pod lodowcem
2013.08.12

Nashachata II wypłynęła z Illulissat w kolejny etap rejsu. Wśród gór lodowych wyprodukowanych przez najszybszy lodowiec pełene lato, + 16°C załoga w podkoszulkach pozdrawia.

Lotnisko Kangerlussuaq
2013.08.11

Chyba ostatnie chwile etapu N 06 na grenlandzkiej ziemi. Radiostacja Thule 2013 FM kończy nadawanie. Życzymy miłego dalszego życia.

Kapitański spacer
2013.08.10

Góry lodowe pod kościółkiem. Qajaqi. Inuiciątko z dużą strzelbą. W warsztacie "artysty ludowego". Ceny 40 % tych z Main Street. Ostatnie wyjście w morze. Fotograf po długiej wędrówce na przybrzeżnej skale. Sesja foto wśród lodów. Modelka najpierw całkiem goła, potem pod żaglami.

Ilulissad
2013.08.09

Po & godzinach przedzierania się przez labirynty growlerów i gór lodowych ( czasem jak małe miasto z wieżowcami), niekiedy we mgle, jesteśmy w Ilulissacie. Po wycieczce do fiordu Ilulisat ( lista UNESCO), gdzie cieli największy producent lodu na półkuli północnej (jakieś 20 milionów ton dziennie). A teraz z okazji ocalenia oddajemy sie kulinarnej rozpuście. Świeże halibuty i dorsze ( po morskim kursie 0,6 paczki/szt.) i krewetki Brata Alberta.

Wyjście z Rodebay
2013.08.08

Po wyjściu z Rodebay przy górce lodowej pasły się 3 wieloryby i machały ogonami. Później przez lód. Do przodu, do tyłu, do przodu... i w końcu otwarta woda. Żegluga przez zatokę Disko. Słońce. Góry lodowe (jedna się rozpadła). Przy wejściu dowiewa 30 węzłów, ale wchodzimy do spokojnej zatoczki, to jest Dobry Port, Godhavn, Qeqertersuaq. Urocza była stolica północnej Grenlandii z widokiem na promenadę gór lodowych i kościołem inspirowanym jakby norweskimi kościółkami stav. A teraz płyniemy pod wszystkimi 3 żaglami. to nic, że 75 st. do oczekiwanego kursu. Jesteśmy szczęśliwi.

Cieśnina Vaigat
2013.08.07

Mgła i lód w cieśninie Vaigat. Później sesja foto w słońcu przy bramie lodowej. Gęsty lód blokuje naszą drogę, cofamy się i płyniemy kręta drogą lawirując wśród lodów do wolnej od lodu zatoki. Kotwiczymy w Krwawej Zatoce (Rodebay). Miejscowi niedawno upolowali 20 metrowego finwala. Podają go w miejscowej knajpce. W kawałkach oczywiście. O 24 wypływamy. Przed nami znów labirynt lodu. Odpowiedź na ostatnia zagadkę: Żona E. Rudego nawracała go na chrześcijaństwo przez odstawienie od łoża małżeńskiego ale nie wiele to pomogło. Eryk wtedy pojechał sobie na delegacje (wziął łódź i popłynął szukać Ameryki)

Pytanie konkursowe
2013.08.06

Słowo na wieczór: Saga o Eryku Rudym, czyli o zasiedleniu przez wikingów (Normanów) Grenlandii. Pytanie konkursowe: W jaki Sposób żona E. Rudego próbowała nawrócić męża na chrześcijaństwo? Odpowiedź na poprzednie pytanie: Hallbjoern 3 razy wołał żonę, aby poszła z nim, zaśpiewała pieśń błagalną, okręcił jej włosy w okół dłoni i szarpał, a jak to nie pomogło to odciął jej głowę. Nie pochwalamy tego.

Bjoernefaelde
2013.08.06

Po długim halsowaniu kotwiczymy w spokojnej zatoczce przy Bjoernefaelde. Lekka zieleń na stokach (w końcu GREENland) i maleńkie kwiatki. ruiny XIII- wiecznej kapliczki Normanów (wikingów) 70*41 N z widokiem na góry lodowe. Obok mała chatka przetrwania z 8-osobowym wyrkiem

Uummannaq
2013.08.05

Na wyspie, pod imponującą, wielowarstwową piramida z gnejsu górująca nad osadą wyżej niż rysy nad Morskim Okiem. Byliśmy w domu Jeana Malauriego, autora" ostatnich królów Thule". Po porannej mżawce wyszło słońce, we fiordzie lśnią góry lodowe. Na obiad halibut, który w wczoraj jeszcze wieczorem pływał i nawet nie marzył, że będzie brał udział w tak udanej imprezie. Inuici czasami lubią nas za bardzo...

wyjście z Uummannaq
2013.08.05

Po wyjściu płyniemy pod 1175 m ścianą skalną mocząc wędki. Później krążymy dobre 2 godziny wokół smukłego łuku lodowego czekając na jakąś spektakularną katastrofę. Od łuku odpadają wielotonowe bloki lodu, ale mimo takiej kuracji odchudzającej łuk dalej postanawia dalej trwać :-(. Kiwa. Długi spektakl powoli podnoszącego się słońca. Mijamy lodowego giganta, który niknie w niskich promieniach słońca. Zimno. Dwa żagle, płyniemy dalej.

Na południe
2013.08.04

Na południe, na południe, na południe. w łagodnym w mordewidzie mijamy urokliwa wioskę Proeven, płyniemy w wzdłuż fiordów i wysepek, nie patagońskich, po prostu północno grenlandzkich. Znów góry lodowe na horyzoncie jak statki na redzie ruchliwego portu. wszyscy czytamy " Zony polarnik.

Fiord Uumnanaaq
2013.08.04

17,32 czasu Nuuk, u wylotu fiordu Uumnanaaq przekraczamy od północy równoleżnik Nordkappu. Od czasu do czasu pojawia się drobna kasza lodowa i polujące w morzu foki.

4 sierpnia godzina 23,56
2013.08.04

Pierwszy raz od wylotu z Kopenhagi zachodzi słońce i zanurzy się całe 2 stopnie pod horyzont. wcześniej 2 wieloryby w fiordzie. Czytanie na wieczór: pierwsze Zimowanie Europejczyków Na Grenlandii, czyli Krwawa wyprawa Sneabjoerna Wieprza w roku 980, Pytanie dotyczące opowieści: po wyczerpaniu jakich środków perswazji wiking odrąbał żonie głowę? ( został oczywiście ukarany przez S.Wieprza)

Archipelag Upernavik
2013.08.03

Jesteśmy w najbardziej na północ wysuniętym miejscu (72*47 N), do którego w średniowieczu dotarli Normanowie. Na pozostawionym kamieniu runicznym napisali o 3 żeglarzach, którzy dotarli tu w dzień łaziebny (w sobotę). U nas dzień łaziebny wypadł w piątek i zużyliśmy na to całe rezerwy wody, które na szczęście w Upernavik mogliśmy uzupełnić. Mięsa wieloryba nie kupiliśmy.

W drodze do Upernavik
2013.08.02

Godz. 15. Wiatr zelżał. Lód odblokował przejście. Przepłynęliśmy obok fantastycznych gór lodowych: łuku triumfalnego, katedry i <---->. już blisko do Upernavik.

Upernavik
2013.08.02

Zrobiła się piękna pogoda, czas pewien płyniemy na motyla. Wchodzimy do Upernavik (istna metropolia, z 1000 mieszkańców). Do naszej burty cumuje inuicki kuter rybacki. No to stoimy do rana...

Nuussuaq cd.
2013.08.01

kiwamy się w zatoce na kotwicy, do 7B, od czasu do czasu odpychają growlery. Na zewnątrz sztorm, deszcz ze śniegiem. Wejście do zatoki zatkane lodem. Jajecznica na bekonie. Czekamy na poprawę warunków.

Nuussuaq
2013.07.31

Godz. 18:30. Chronimy się w ukrytej skalnej zatoce przed wzmagającym się wiatrem, po 195 milach żeglugi w zmiennych warunkach (słońce, deszcz, pola lodu). Góra lodowa z bramą o 32 metrach wysokości. Nashachata Hospital wykonał operacje usunięcia haczyka wbitego w rękę innuickiej dziewczynki.

Sawigsvik
2013.07.30

Stoimy w Sawigsvik, pogoda cudna. locja odradza (pak i lód), ale warunki są dobre, a góry lodowe poetyckie. Kapitan bierze się za rybołówstwo. Trzymajcie Kciuki!!!

Lodowiec Pituffik
2013.07.29

Schodzi na 5 km ściana do morza. Minęliśmy Thule Airbase, miejsce katastrofy B-52 z 4 bombami termojądrowymi w 1968 r. Mówi się, że szczątki 1 z nich dalej leżą w morzu. Pobraliśmy próbki wody. Może znajdziemy w niej nomen omen, Ameryk-241.

Savissivik
2013.07.29

Na Wyspie Meteorytowej ( tu migrowali Inuici, robili ostrza harpunów z żelaza kosmicznego). 50 mieszkańców. Kotwiczymy wśród lodów. Jesteśmy drugimi gośćmi w tym roku. Pływaki do harpunów ze skór fok. 18 wielorybów łowionych rocznie. Tradycje myśliwskie i na FB młodej Inuitki.

Zatoka Baffina
2013.07.28

Przecięliśmy szlak gór lodowych. Wreszcie słońce. Baksztag. Nirwana.

Przy Kap Alexander
2013.07.27

78 05 2 N, godz. 01:40 Cieśnina Smitha, z lewej Kanada, z prawej Grenlandia. Pak lodowy gęstnieje, dalej płynąć się nie da. Jacht kieruje dziób na południe szukając drogi między krami.

Siorapaluk
2013.07.26

Najbardziej na północ położona wioska świata. Obecnie 30 osób mówi w Inuktun, a 11 po polsku. Pozyskano barterowo ryby. Najpiękniejsza plaża Arktyki, drobny piasek i grubsze kawałki lodu. Rytualna kąpiel Pawła S. w morzu między górami lodowymi.

Przejęcie Jachtu
2013.07.25

Jacht przejęty, stoimy na kotwicy w Quaanak. Udało się zatankować wodę i paliwo z tankowca.

Grenlandzki meteoryt
2013.07.24

Muzeum Geologiczne, Kopenhaga - obejrzeliśmy Agpalilik, 20 tonowy fragment największego znalezionego meteorytu. Przywieziony z Grenlandii, z Cape York (planujemy tam być).

Qaanaak
2013.07.23

O 24:00 Nashachata II stanęła na kotwicy przed Qaanaak. Etap N05 został zakończony. Z hotelu Copenhagen Go pozdrawia załoga etapu N06.

Siorapaluk
2013.07.22

Jesteśmy w Siorapaluk. Jutro przed nami ostatnie 30 mil do Qaanaak.

Pogoda Qaanaaq
2013.07.21

Aktualna pogoda i prognoza dla Qaanaaq

Wyspy Carey
2013.07.20

Stoimy na wyspach Carey Qaanaak planujemy na 22-go.

Na kotwicy w Kraulshavn
2013.07.17

Stoimy na kotwicy w Kraulshvn. Śniadanko i dalej na północ

Upernavik
2013.07.16

Lody puściły (przynajmniej w Upernavik). Innuici nas lubią, psy wyją, komary jak wróble. Ciepło, weźcie kąpielówki. Nie wieje absolutnie nic.

Proven
2013.07.15

Jesteśmy w Proven. Piękna pogoda, spaliliśmy się od słońca. Za nami 150 mil totalnej flauty, do Upernavik 30 mil.

Umanak
2013.07.13

Spędziliśmy tzw. noc przy kei w Umanak. Jest tu woda czytaj gorący prysznic, . Idziemy na miasto a potem do Upernavik. Wszystko OK.

Queqertat
2013.07.12

Jesteśmy w Qeqertat koło Uummannaq Po halsówce pod 6-7 B należy sie odpoczynek. Lodu sporo ale pogoda piękna, słońce i ciepło

Stoimy w Gothavn
2013.07.10

Stoimy w Gothavn. Wszystko działa.

Szczęsliwie dotarliśmy do Illulisat
2013.07.07

Pomimo dużego zalodzenia szczęśliwie znaleźliśmy przejście i dotarliśmy do Illulisat

Przed Illulisat
2013.07.06

Jesteśmy ok 6Nm od Illulisat. Będziemy próbować przepchać się do portu.

We mgle do Aasiaat
2013.07.05

Wczoraj trekking na lodowiec przy pięknej pogodzie, psie zaprzęgi, niesamowite widoki. Teraz płyniemy we mgle do Aasiaat

Godhavn
2013.07.04

Stoimy w Godhavn na Disco Island. Lodu jak na razie mało. Wszystko OK.

Sisimiut

Jesteśmy w Nuuk Pogoda niezła, zasadniczo silnikowanie

Wypływamy z Qaqartoq
2013.06.27

Wypływamy z Qaqartoq na północ. Lodowiec, góra lodowa i osada Wikingów w Hvasley zaliczone.

Wymiana załóg w Narsarsuaq
2013.06.26

Zgodnie z planem w Narsarsuaq wymieniły się załogi. Andrzej Pochodaj prowadzi etap do Illuisat.

Powrót do Qaqortoq
2013.06.23

Po krótkim wypoczynku w Qaqortoq (Hvalsey) i zatankowaniu ponad 1000 litrów paliwa oraz wykorzystując fakt odsunięcia się pola lodowego od strefy nabrzeżnej, załoga postanowiła pożeglować w kierunku Nanortalik

Qaqortoq
2013.06.18

Nashachata II zacumowała dzisiaj 0 0600 (local time) w porcie Qaqortoq (Julianehab)

U wybrzeży Grenlandii
2013.06.17

Nashachata II dotarła do Wybrzeży Grenlandii. Warunki lodowe zmusiły załogę do zmiany planowanej trasy. Dzisiaj rozmawialiśmy z kapitanem, na jachcie wszystko OK.

Reykjavik
2013.06.07

Dziś o 00:33 UTC Nashachata II weszła do portu w Reykjaviku.

Zostało 220 mil
2013.06.05

Wiatr SE 12 kt, fala SW Kurs 290 idziemy na silniku bo przy tym układzie prędkość spadła i szarpało żaglami. Zostało 220 Nm

W stronę Islandii
2013.06.03

Dziś o 14:19 (UTC) Nashachata II wyszła z Torshavn i zmierza w stronę Islandii.

Torshavn - Wyspy Owcze
2013.05.31

Dziś o 08:54 UTC Naschachta II weszła do portu Torshavn na Wyspach Owczych

W strone Wysp Owczych
2013.05.30

Wczoraj o 18:37 Nashachata II wyszła z Lerwick i płynie w stronę Wysp Owczych

Lerwick
2013.05.27

Dotarliśmy do Lerwick. Dziś zwiedzamy okolicę pieszo i pontonami jutro dalej w drogę

Bergen
2013.05.24

Nashachata II zgodnie z planem dotarła do Bergren. Nastąpiła wymiana załóg i rozpoczął się kolejny etap Rejsu.

W drodze do Bergen cd
2013.05.23

Płyniemy 9 kt. Mamy zamiar nocować 30NM na południe od Bergen i jutro tam dotrzeć

W drodze do Bergen
2013.05.22

Stoimy na kotwicy w uroczej zatoczce

Stavanger
2013.05.21

Stoimy w Stavanger w towarzystwie Queen Mary 2 i Queen Elizabeth

Ze Skagen do Stavanger
2013.05.20

Płyniemy 7 węzłów kursem 270. Planujemy wejść do Stavanger. Pogoda słoneczna, pozdrawiamy.

Kopenhaga
2013.05.16

Dziś po południu Nashachata zacumowała przy Nyhavn w Kopenhadze.

Christiansø
2013.05.14

Stoimy na Christansø. Pogoda wspaniała, nastroje też.

Karlskrona
2013.05.13

Po pierwszym dniu regularnej żeglugi Nashachata zacumowała w Karlskronie. Wieczorem parę godzin na silniku, lecz po północy wiatr ożył i można było postawić żagle. Jacht sprawuje się bez zarzutu.

Ekspedycja rozpoczęta
2013.05.11

Dziś o 18:30 Nashachata II rozpoczęła rejs Przez Wyspy Zielone

Nashachata już na wodzie
2013.04.26

Pomimo wielu niesprzyjających czynników, głownie pogodowych Nashachata II została zwodowana w miniony weekend. Do ostatniej chwili trwały prace związane z instalacją nowego hydraulicznego steru strumieniowego, malowaniem części podwodnej i burt oraz pracami z instalacjami jachtowymi.

Wielkanoc
2013.03.29

Z okazji Świat Wielkanocnych wszystkim uczestnikom rejsów, przyjaciołom i sympatykom życzymy wiele słońca, radości i szybkiego nadejścia wiosennej aury!

Przedsmak Grenlandii
2013.01.11

Atak zimy w Gdańsku - Nashachata II już dziś wygląda jak u wybrzeży Grenlandii

Życzenia Świąteczne
2012.12.22

Przyjaciołom, sympatykom oraz wszystkim entuzjastom żeglarstwa życzymy wspaniałych rejsów, odwiedzenia najpiękniejszych zakątków Świata i spełnienia wszelkich marzeń, Do zobaczenia na północnych szlakach

Plany na sezon 2013
2012.10.30

Dopinamy szczegóły przyszłorocznej wyprawy na Grenlandię Szczegóły w zakładce "Wyprawy"